Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Μετάφραση σελίδας

Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2011

Διάλεξη με θέμα τη σκηνοθετική προσέγγιση χαρακτηριστικών σκηνών της Αισχύλειας τραγωδίας «Αγαμέμνων» και της Σοφόκλειας «Αίας».

Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

To αρχαίο ελληνικό δράμα δεν πρέπει να θεωρείται από τους φιλολόγους μόνο λογοτεχνικό κείμενο, αντικείμενο φιλολογικής ανάλυσης και ερμηνείας, αλλά να προσεγγίζεται και ως παραστατική τέχνη. Με στόχο την πρακτική εφαρμογή αυτής της σύνθετης προσέγγισης, οι διδάσκοντες του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας του Γ’ Εξαμήνου Χαρίκλεια  Ιωαννίδου, Ιωάννα Παπαδοπούλου και Γεώργιος Τσομής με τη στήριξη του Επίτιμου Πρόξενου της Γερμανίας στην Κομοτηνή κ. Σταμάτη Κουρούδη προσκάλεσαν τον γερμανό σκηνοθέτη κ. Michael Seibel,  για να δώσει μία διάλεξη  - στην ελληνική γλώσσα -  με θέμα τη σκηνοθετική προσέγγιση χαρακτηριστικών σκηνών της Αισχύλειας τραγωδίας «Αγαμέμνων» και της Σοφόκλειας «Αίας». Ένας από τους βασικούς άξονες αυτής της διάλεξης είναι να καταδειχθεί η σημασία της συμβολής του κλασικού φιλολόγου ως αρωγού στην παράσταση ενός αρχαίου ελληνικού δράματος και ως απαραίτητου συνεργάτη ενός σκηνοθέτη.

Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου 2011, 18:00, στο Κεντρικό Αμφιθέατρο, θα συνοδεύεται από οπτικοακουστικό υλικό και θα είναι ανοιχτή και για το ευρύ κοινό.  Η παρουσία σας θα μας χαροποιήσει ιδιαίτερα.


ð    Ο κ. Michael Seibel, διακεκριμένος σκηνοθέτης Θεάτρου και        Όπερας - Καθηγητής Υποκριτικής και Φωνητικής, διαμένει τα τελευταία 16 χρόνια στην Αθήνα και ομιλεί άψογα την Ελληνική γλώσσα. Σπούδασε Μουσική και Θέατρο (Πανεπιστήμιο του Saarland - Ανώτατη Μουσική και Δραματική Ακαδημία του Saarland - Υποτροφία ιδρύματος Richard Wagner), MA στη σκηνοθεσία θεάτρου και όπερας στο Middlesex University London. Συνεργάζεται με τις μεγαλύτερες θεατρικές και μουσικές σκηνές της Ελλάδας και της Γερμανίας (π.χ. Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Saarbrücken, Frankfurt, Wiesbaden) και έχει διακριθεί διεθνώς με πρώτα βραβεία σκηνοθεσίας (π.χ Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου στην Τσεχία, 1999).  Έχει ασχοληθεί και με το αρχαίο ελληνικό θέατρο. Το 2000 απέσπασε το πρώτο βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου στο Κάιρο με την τριλογία «Ορέστεια» του Αισχύλου. Διετέλεσε διευθυντής θεατρικών ομάδων, θεατρικών προγραμμάτων και φεστιβάλ στο Saarbrücken της Γερμανίας (π.χ. Ιδρυτής της Πειραματικής θεατρικής ομάδας SCHICK SCHOCK ).  Έχει εκπονήσει και δημοσιεύσει ειδικές μελέτες στους τομείς της υποκριτικής και του αυτοσχεδιασμού (Φαινομενολογία του θεάτρου και του ρόλου, ο εσωτερικός αυτοσχεδιασμός, Focusing και θέατρο, Theatre and Focusing - a double process, κ.α.).  Παράλληλα με την καλλιτεχνική του ενασχόληση διδάσκει Υποκριτική και Αυτοσχεδιασμό από το 1996 σε δραματικές σχολές (π.χ. Καθηγητής Υποκριτικής και Αυτοσχεδιασμού στην Ανώτερη Δραματική Σχολή Μαίρης Βογιατζή – Τράγκα) και οργανώνει workshops και σεμινάρια υποκριτικής και αυτοσχεδιασμού στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Με τιμή
Χαρίκλεια Ιωαννίδου, Ιωάννα Παπαδοπούλου, Γεώργιος Τσομής